Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

torsdag 2 maj 2019

Allt genomläst


Reporter 1990:11, s. 17.

Då var alla Revolt- och Reporter-tidningar genomlästa (de årgångar jag valt att studera mer ingående), och jag måste säga att jag numera hyser stor respekt för hela homosamhället som enträget kämpat mot alla möjliga fördomar och hinder för att få älska och leva ett sådant rättskaffens liv som möjligt. Jag inser också att kampen är långt ifrån över och att jag själv har en stor roll i detta arbete. Om jag tyckte 1980-talets aidsepidemi var jobbig att ta sig igenom var det inget gentemot 1990-talets våld och hårda retorik. Det ligger så nära men ändå så långt borta. Skildringen av 1990-talet överensstämmer inte heller med mitt 90-tal, men jag var ju bara barnet.

Nåväl, nu börjar det sammanfattande skrivandet av allt jag lärt mig och som förhoppningsvis resulterar i studien Bögarnas kamp!

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar