Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

fredag 24 maj 2019

Lite av varje

Återigen har det varit en intensiv och händelserik vecka. Den absolut härliga nyheten är att Bögarnas kamp är färdigskriven och inlämnad för bedömning. Om två veckor är det försvar och opponering som gäller och därefter får vi se vad som händer med den, men redan nu känns det mycket lovande. Jag är så lycklig över att allt gått så bra som det gjort och det stöd jag fått från omgivningen. Mer om uppsatsen längre fram.

En annan rolig händelse som veckan bjudit på är utflykten med Byggnadsnämnden där hela gänget varit ute och inspekterat de byggnadsprojekt som fattats beslut om det senaste året. På så sätt har vi sett nya lägenheter och fastigheter. Än så länge har det varit det roligaste med det här politiska åtagandet, just att få se resultat och få nya insikter.


Även om jag har två essäer till att skriva den närmaste veckan, unnade jag mig själv lite bakning. Men det var länge sen jag bakade känner jag nu i efterhand. Det hela blev en katastrof, haha! Så klantigt, men det bjuder jag på ;)

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar