Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

torsdag 9 maj 2019

Sista studieresan till Värmland för den här gången

Då var den sista studieresan till Karlstad genomförd … åtminstone för den här gången. Det känns så otroligt skönt att fortsättningsvis slippa behöva åka nattbuss till Västerås, och sedan tåg till Stockholm och hem. Själva resorna har varit jobbigast och jag har flera gånger frågat mig själv om det varit värt mödan. Men svaret blir samma varje gång … självklart! Det kan låta klyschigt att säga att studierna inneburit ett privilegium för mig, men det har de verkligen gjort. Framför allt älskar jag människorna jag kommit i kontakt med. Det är också de jag kommer sakna mest.

Den här resan var också extra speciell då jag hade datorn med mig. Jag brukar inte direkt ha ro att sitta med den på tåget, men när nu uppsatsen har en deadline går det inte att spilla tid. Så det var bara att ta med den. Och det ångrar jag inte. Det var tvärtom uppskattat då det blev stopp i tågtrafiken på grund av en arbetsolycka med tåget framför. Så vi stod stilla i nästan 40 min, och rullade sedan sakta framåt. Jag kom därför inte till föreläsningen i tid, men det är sånt som händer ibland. Jag är glad att jag hann vara med sista timmen i alla fall. Annars hade resan varit direkt onödig.

Nu ska jag vila lite efter att ha varit uppe halva natten och promenerat runt i Västerås, och åkt tåg från Stockholm och hem. Ser väl ut som en zombie kan tänkas. Åtminstone känns det så …

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar