Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

söndag 25 augusti 2019

Underbara kräftor

Gårdagens kräftfest blev en succé minst sagt. I år kryddades feststämningen dessutom extra med potatisgratäng och korv. Det blir lite mer mättande än om man bara äter kräftor. Det kan ju också bero på hur mycket av kräftan var och en äter. Personligen föredrar jag att ta tillvara på alltihop och suger därför ut näringen i huvudet som jag vill mena är bland det godaste. Men det där är samtidigt en smaksak. En del äter nämligen bara stjärtarna.


Jag måste säga att jag är mycket nöjd med gårdagen tillsammans med farmor. Vi fick tid att ventilera en hel del och hon ville såklart höra allt om vistelsen i Stockholm. Förutom allt glatt prat och god mat tittade vi även på fjolårets föreställning på Vallarnas friluftsteater som släpptes på dvd för ett tag sedan. Därefter tittade vi lite på tv innan jag åkte hem på kvällen. Det kändes bra att spendera en heldag med henne när det numera blir så sällan vi ses, fast hon bor så nära. Tror verkligen hon uppskattade det.

I dag har jag varit lite segare och brottats med huvudvärk ungefär halva dagen, men det har ändå inte hindrat mig från att läsa några timmar och strax före middagen tog jag mig ut i elljusspåret tillsammans med en kompis vilket piggade upp mig. Under kvällen har jag kopplat av med det sista avsnittet för säsongen av Barnmorskan i East End och ögnat igenom mina anteckningar med läshänvisningar till kursens litteratur. Jag verkar med andra ord vara i fas. Nu ska jag koppla av med en kopp kaffe tänkte jag. Önskar alla våra läsare en fortsatt trevlig kväll denna ljuva söndag.

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar