Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

måndag 21 januari 2019

En helg utan några större konflikter (förutom det faktum att strömmen gick)

Flera dagar har nu förflutit sedan senast jag skrev. Anledningen till det är att jag varit ute på landet över helgen för att fira morbrors födelsedag. Visserligen tog jag med mig datorn utifall det skulle bli tid över till att skriva. Men den tiden infann sig aldrig och ska jag vara helt ärlig föredrog jag en god bok framför datorn. I vardagen blir det ändå så mycket datorarbete och annat teknikrelaterat arbete. Vi lever ju som bekant i en teknologisk och digitaliserad värld att det ibland blir jobbigt att andas. Därför är lite kärt papper, frisk luft och skogspromenader förmodligen den bästa medicinen.

Ibland säger även tekniken ifrån. Som när jag och mamma på vägen hem beslöt oss att övernatta i mormors lägenhet och jag genom att sätta i en kontakt gjorde hela lägenheten strömlös. Nu var det bara en överbelastning så att jordfelsbrytaren reagerade och kunde snabbt rättas till. Men jag väljer att se det som att jag inte skulle koppla in datorn och krabba. Inte heller gick det som planerat när jag skulle leta fram några fotografier och annat spännande material att studera vilket gjorde att jag slutligen fick panik och måste sätta mig ner. I efterhand undrar jag om det inte varit bättre att bara släppa kontrollbehovet och njuta av den lediga tiden. Det var också vad jag gjorde när jag slutligen återvände till min bok.

Nu har jag då återvänt med nya krafter och påbörjar en ny termin med nya spännande kurser. Det jag speciellt ser fram emot är maskulinitetskursen i Karlstad och uppsatsen jag ska skriva under hela våren. Denna blir då inriktad mot män och manligheter på något vis.
Med det sagt önskar jag er alla en fortsatt bra dag!

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar