Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

måndag 10 juni 2019

Sommarlov!



Äntligen sommarlov! Efter flera månaders slit och nattliga resor har allt bara tagit slut. Jag är enormt tacksam för det, men känner samtidigt en liten tomhetskänsla av att jag nu är helt sysslolös. Vaknade bitterljuvt upp och sa till mig själv direkt ”vad fasen ska jag göra i dag?”. Svaret blir faktiskt inte så mycket. Jag tänker ägna veckan åt att ta det lugnt och vänta på mina omdömen, städa lite grann och börja läsa skönlitteratur. Har en hel hög med tidningar att plöja igenom dessutom. Hur jag lägger upp sommaren är inte helt och hållet bestämt även om jag redan nu börjat planera några resor för att besöka vänner och bekanta. Bland annat har jag och Emma satsat på att vistas vid ett hostell utanför Göteborg i slutet av juli. Det ska bli spännande.


Något som jag framför allt önskar göra är att börja skriva igen på mitt eget material. Har fått så mycket inspiration under våren att jag borde sätta mig ner för att låta fingrarna dansa över tangenterna några timmar. I övrigt gäller det att njuta av sommaren och inte lägga fokus på att göra en massa. Det borde väl gå?

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar