Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

onsdag 31 juli 2019

Tillfälligt drogad ...

Förkylningen håller i sig och har trappats upp lite grann, men dagen har ändå varit skaplig. Kanske för att jag varit drogad halva dygnet med olika medikament, men de funkar ju och det är huvudsaken! Det har bidragit till att jag kunnat sitta lite vid datorn och laga middag. I övrigt har jag legat i soffan och läst och hällt i mig minst 5-7 muggar med te. Det är kanske inte så mycket för er teälskare, men för mig som bara dricker te när jag är sjuk är det rysligt mycket. Nåväl, med lite honung i för stämbandens skull är det inte så farligt.


Mormor är också på besök i Småland hos oss den här veckan, så delar av eftermiddagen och kvällen har gått åt till att umgås med henne. Det är ett mycket trevligt inslag även om jag hade hoppats att slippa vara sjuk när hon är här. I morgon ska både hon och mor min åka ut till landet där mormor bodde innan för att rensa ut det sista ur huset så att det kan säljas.


Dessvärre får jag stanna hemma. Men det går nog ingen nöd på mig direkt. Jag får tillfälle att läsa de böcker jag inhandlat den senaste tiden … och skriva om jag får lust. Vi säger så så länge!

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar