Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

onsdag 25 september 2019

Där åkte jag dit!

Trots att jag gjort mitt bästa för att stå emot blev även jag förkyld … igen! Alla andra familjemedlemmar blev förkylda under resan eller var det lite smått redan från början, och jag fick skiten nu. Men det har varit så värt det även om jag klart gärna hade sluppit det när jag nu har jobb upp över öronen. I dag har jag inte kunnat göra mycket nytta. Min inställning är därför att bli frisk så fort som möjligt vilket sker bäst genom vila och mycket tedrickande.

Tänk hur lustigt livet kan arta sig. När jag var yngre var jag sällan sjuk, nu bryter förkylningar ut för jämnan tycker jag. Det är en ytterst tråkig utveckling och jag måste börja fundera på att lägga om kosten och se över hur jag behandlar min kropp. Uppenbarligen är det något som brister i mitt sätt att leva. Nåväl, jag vilar lite nu så hoppas vi på det bästa så länge!

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar