Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

söndag 1 september 2019

Fika, plugg, bak, plugg, städning, plugg och så vidare

Vilken vecka det har varit! Dagarna har bara rusat förbi och bland annat varvats med studier och fikaträffar med vänner. I onsdags umgicks jag med min intellektuella partner och diskuterade alltifrån politik och utbildning till polyamori och erotik över en fika på Skåres konditori. Det gav mig en hel del att tänka vidare på. I går bjöd Malin hem mig på middag vilket innebar att vi fick några timmar tillsammans i goda vänners lag. Dock drabbades jag av matkoma efter den goda middagen att vi fick ta en promenad ut i solen och inta fikat på bakgården. Annars hade jag väl somnat hos henne, och det hade ju varit lite pinsamt. Att sätta sig ute i solen var därför ett mycket bra beslut.


Men veckan har inte bara handlat om fikaträffar, utan i torsdags hölls det första sammanträdet med byggnadsnämnden för hösten vilket för en gångs skull inte varade så länge. Det har annars en tendens att dra ut på tiden tycker jag. Sommaren är med andra ord definitivt slut i samband med att allting har återgått till det normala. Eller ja … så normalt det nu kan bli.

En annan sak som präglat veckan är den omfattande städningen. Speceriskåpen har inventerats och i dag har mitt rum (särskilt bokhyllorna) städats och organiserats om. Liggande tidningar, papper och annat material som bara samlat damm har äntligen sorterats och kommit upp i hyllorna där respektive sak ska vara. Jag är mycket nöjd över resultatet och kan nu pusta ut för en tid framåt. Det som förvånar mig lite grann är hur jag kunnat leva så här oordnat i flera månader, men man vänjer sig väl sorgligt nog.


Ett trevligt avbrott från både studier och städning har varit bakning som jag fick tid över till i fredags. Då slängde jag ihop en kardemummakaka som åts upp fortare än kvickt. Den var helt utsökt!

Ett ytterligare trevligt avbrott har varit kvällarna framför tv:n med kanonbra serier och underhållningsprogram, och slutligen de nattliga samtalen med min kära. Val av tidpunkt har kanske inte varit det optimala alla gånger med tanke på mina studier och hans jobb, men det är samtidigt då vi båda haft tid att språkas vid.


Så veckan har bjudit på så många intressanta och händelserika ögonblick att jag stolt kan blicka tillbaka på dagarna och känna mig harmonisk inombords. Det behövs kan sägas när magisterutbildningen tar vid i morgon och studietakten ökar. Då går det inte att ligga på latsidan. Men jag är inte orolig, utan säger bara NU KÖR VI och ger järnet!

/Jesper    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar