Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

söndag 20 oktober 2019

Glädjefyllda dagar

Även den här helgen bjöd på flera intressanta och roliga möten, och underbara nyheter. Det började i fredags då jag besökte farmor och fick överräcka henne en gåva från min dejt Filip som totalt fick henne att häpna. Vad kunde det vara om inte en burk med Knasen som en del av er kanske kom ihåg fanns i tablettaskar. Jag vet inte hur många år jag och farmor längtat efter att få återse dessa askar och äta denna goda gräddkola. Det har varit en ren förargelse att de inte säljs i livsmedelsbutikerna längre och jag undrar verkligen varför? Därför var det en stor glädje för oss båda att Filip slitit som ett djur och sprungit i godisaffär efter godisaffär i jakt på gräddkolan. Farmor uttryckte klart och tydligt att hon numera gillar honom samtidigt som hon proppade munnen full med Knasen. Tänk vad lite gräddkola kan göra!


Den härliga stämningen höll i sig även under gårdagens middag tillsammans med några kära vänner som hölls hos en av dem. Det är inte klokt att det var ett helt år sedan vi alla fyra sågs samtidigt så det var verkligen på tiden. Nu kunde vi äntligen se den tredje delen i Millenniumserien: Luftslottet som sprängdes, och bara ha det riktigt mysigt och trevligt tillsammans. Klockan hann bli 3 på natten innan vi beslöt oss för att gå och lägga oss. Då hade vi hunnit äta en utsökt köttfärspaj och en sockerbomb till kladdkaka, och haft livliga och skrattfyllda diskussioner om allt möjligt. Jag älskar verkligen det här gänget!

Lite lagom omtöcknade vaknade vi upp runt kl. 10.30 och åt sedan frukost tillsammans innan jag var tvungen att gå för att möta upp några andra vänner i stan för en fika. Det sorgliga var bara att de fick förhinder just då, men det gjorde mig inte så mycket för då hade jag tid att träffa Tore några timmar som varit i Växjö den här helgen. Det blev en härlig pratstund i bubbelpoolen. När jag sedan kom hem igen hörde vännen jag skulle träffa i stan tidigare av sig och vi bestämde då att fika på Grand Samarkand. Det var ett givande möte även det.


Jag har också fått ta del av glada nyheter under helgen från andra vänner som handlat om hur ett intensivt jobbsökande övergått i anställningar, hur kärleken har spirat och hur andra karriärvägar har öppnats. I fredags kväll fann jag mig själv stå och gråta av ren lycka och glädje för dessa människor som jag har äran att känna på olika sätt. Det är sådan jag är, jag gläder mig mer än gärna över andras framgångar och lycka. Så jag har varit fylld av positiv energi hela helgen och avslutat den på ett mycket mysigt sätt, tillsammans med min mor där vi tittat på två avsnitt av Grand Hotel, en grymt bra serie!

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar