Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

torsdag 3 oktober 2019

Kafferep med frågor

Ännu är jag inte helt återställd, men det går åt rätt håll i alla fall. Nu är jag äntligen i fas igen efter en hel vecka med jobb upp över öronen med seminarium efter seminarium. Så vad passar då bättre än att träffa det härliga gänget (MM) på biblioteket för lite quiz och inspirerande samtal. I dag var det retro-tema med kafferep. Frågorna handlade om alltifrån modetrender till porslin och barnprogram.



Den här gången gick det inte lika bra för oss, men ett tröstpris i form av två tablettaskar delades ändå ut. Det var minst sagt nostalgi! Det var flera år sedan man köpte sig en tablettask, inte för att de är sällsynta utan för att det är för lite i dem. Men som barn var det ju fullt tillräckligt … ja, i alla fall för mig.

Hoppas ni alla mår bra därute. Det börjar bli riktigt kallt nu och jag befarar att jag snart inte längre kan använda min jeansjacka utan måste ta till bättre jackor. Men det är å andra sidan ingen större sorg, utan bara att hänga in den tillfälligt. Som sagt: hösten är nu kommen på allvar!

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar