Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

söndag 13 oktober 2019

Romantik och annat underbart!

Det blev verkligen romantik på högsta nivå efter en hel helg tillsammans med en av de mest finaste människorna jag träffat. En sådan varm och insiktsfull man att jag blir halvt knäsvag i hans sällskap. Den här gången blev det dock inga hotell eller slott, utan vi spenderade hela helgen i hans lägenhet vilket var helt i sin ordning. Meningen var att vi skulle lära känna varandra bättre och inte fastna i för mycket spex och aktiviteter som flyttar fokus från oss själva till olika typer av upplevelser. Sanningsenligt har jag känt mig något tveksam ifall jag är rätt partner för honom eftersom jag inte alls ser mig som någon lyxsökare, utan strävar mer efter att leva ett så sunt och hälsosamt liv som möjligt. De viktigaste kriterierna är kärlek och glädje, respekt och se till att alla får den uppskattning och hjälp de behöver för att leva ett så gott liv som det bara går.


Men efter den här helgen har jag upptäckt nya sidor hos honom som helt klart väckt mitt intresse, och jag har börjat inse att jag dragit förhastade slutsatser. I själva verket passar han in i dessa kriterier och har väl tidigare byggt upp ett slags fasad omkring sig för mig i tron att det skulle göra honom mer attraktiv. Men det har ju varit precis tvärtom! Därför är jag både lättad och tacksam över att han vågade öppna sig för mig. Det var som en gloria lyste upp honom och jag fick i det ögonblicket nästan svårt att andas då jag blev så tagen av situationen. Det var vackert att skåda må ni tro. Jag är mycket nöjd med den här helgen. Det var romantiskt att få laga middag till honom som var färdig när han kom hem från jobbet, och laga mat med honom de andra dagarna. Men bäst var ändå när vi spelade spel som ämnade att ställa intima och djupa frågor till varandra. Här kunde vi blotta oss själva och bli ännu vackrare än vi redan är. Ja, allt var kanon!


Veckan var inte så tokig den heller. Jag träffade både Emma och Malin som på olika sätt ville prata och umgås för några timmar. Dessa möten ångrar jag inte för en sekund. Lärde mig en hel del om vad äkta och sann vänskap betyder. Så det är med glädje i hjärtat jag nu avslutar dagens inlägg.

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar