Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

fredag 15 november 2019

En fartfylld kväll som avslutning på en intensiv vecka

Kan man få ett bättre avslut på en intensiv vecka än med en kär vän? Nej, jag tror inte det! Veckan har bjudit på så mycket i utbildningsväg, intellektuellt och relationsmässigt med mina vänner. Seminarierna om miljöpolitiken och skogens idéhistoria pågår för fullt och jag börjar nu känna mig mer hemma i att hålla engelska föredrag. Jag varvar också detta med att skriva om kolonialiseringen av Afrika som ger mig så många perspektiv.

Simningen under onsdagskvällen var riktigt ljuvlig då jag och min gode kamrat upplevde en helt annan stämning i simhallen än under förmiddagarna då vi brukar simma. Det är därför möjligt att vi tar kvällspass framöver. Jag känner å andra sidan att förmiddagsträning har sin charm, men det går väl klart att variera.

Men det förmodligen mysigaste ögonblicket under veckan har varit kvällens middag med Emma där vi tillsammans gjorde biffar med potatis och sås. Det var alla tiders den måltiden! Därefter tittade vi på Idol och avnjöt efterrätten. Så mumsigt och så härligt! Nu önskar jag alla en riktigt trevlig helg!

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar