Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

söndag 10 november 2019

Fars dag, vi hyllar våra fäder

I dag hyllar vi våra fäder, och jag tar tillfället i akt att göra det här. Det går inte tillräckligt beskriva vad den här underbara mannen har betytt för min utveckling. Ju äldre jag blir desto mer ser jag våra likheter. Optimismen och framtidstron sprudlar i oss och gör oss till rena livsnjutare. ”Livet skall vara enkelt att leva” tycks vara hans livsfilosofi. Sittande i en skön stol utanför husvagnen är vi vana att se honom, och det går inte att nog förundras över denna rogivande inställning.



Men han är också en rättskaffens man där saker och ting ska vara rätt och följa logikens lagar, eller logistik som han ofta själv säger. Jag inser att min strävan efter att behandla människor med respekt och stå upp för rättvisan kommer härifrån. Han är nyfiken, lekfull och drivs av en närmast omättlig upptäckslusta vilket också är bra egenskaper för en politiker. Det är en ära att vara hans son. Älskar dig pappa!

Det får mig också att tänka på hur jag själv kommer bli som far en vacker dag, om nu barn blir aktuellt vill säga. I omgångar har jag verkligen drömt om barn och under helgen har det varit som extra påtagligast. Jag kunde verkligen se dem framför mig, så vackra och så fulla av liv. Det var efter ett samtal med min mor där hon berättade om att jag ville bli pappa redan när jag var liten och skrev i folks vänböcker att det var pappa jag skulle bli när jag blev stor. Jag tror det var en kombination av att vilja bli pappa och att följa i pappas fotspår. På flera plan är vi ju ändå olika, men så lika samtidigt. Jag har ändå hittat min väg i livet, eller är åtminstone på god väg att finna den, och det beror återigen på lille far. Vad vore jag utan honom? Förmodligen en liten lort …

/Jesper

1 kommentar: