Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

söndag 1 december 2019

Första advent



Jag tror bestämt jag tog med mig vintern hem från Jukkasjärvi! Vilket vinterland!

Det har varit en otroligt mysig helg tillsammans med familjen. Mormor och hennes sambo övernattar just nu hos oss och i dag har två av mina morbröder med deras respektive varit här på adventsfika och födelsedagskalas. Det blev ett utmärkt tillfälle att berätta om våra resor och planer inför framtiden. Jag visade bilder från min och Filips resa och mormor visade bilder från deras Istanbulresa. Det om något var riktigt festligt.


Nu väntar snart allvaret igen när studierna kommer igång efter en veckas ledighet. Åja, jag har ju inte legat på latsidan direkt, men det är först i morgon jag tänkte lägga in en extra växel för att få mycket gjort. Det blir en kombination av kolonialiseringen av Afrika, diskussion kring samkönade relationer och miljöpolitik. Kommer bli grymt om ni frågar mig. Framåt helgen väntar också andra trevligheter med Tore och Emma men mer om det då.

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar