Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

måndag 2 mars 2020

Semester i Göteborg

Under helgen har jag haft en liten minisemester hos en god vän i Göteborg och fått komma i kontakt med många härliga och spännande människor. Det började redan när jag kom fram och fick spendera kvällen med hans pojkvän som jag fann mycket trevlig och jordnära. Han verkar vara precis vad min vän behöver och det gladde mig att se de båda tillsammans. Helgen fortskred vidare med flera vänskapliga möten. Under fredagen hade vi två sköna killar på besök där vi lagade en indisk gryta ihop och pratade om ditt och datt. Det sorgliga med det besöket var å andra sidan att den ena av dem fick ont i magen och tvangs dra sig tillbaka.

Under lördagskvällen var vi hembjudna till en fest hos ett gaypar som tycktes älska Melodifestivalen mer än vad vi gör, så det var kul att komma i samröre med dem och deras vänner. Dock beklagade jag att jag var något låg på grund av olika omständigheter vilket gjorde att jag inte riktigt kom till min rätt och hamnade aldrig i någon feststämning, men jag pratade sedan om det med mina vänner som stöttade mig och sa att det inte gjorde något. Det kändes med andra ord lite bättre efter det samtalet.

I övrigt har helgen varit lugn där jag umgåtts med min goda vän och ytterligare en gemensam vän till oss där vi huvudsakligen pratat eller tittat på tv. Jag är överlag mycket nöjd med de här dagarna och det var superskönt med ett miljöombyte för att samla tankarna och ladda om batterierna. Nu ser jag fram emot en intressant vecka som bland annat kommer kretsa kring seminariet om Lewis Mumfords bok Teknik och civilisation.

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar