Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

måndag 19 augusti 2019

Imperialism och världskrig på schemat - Ny spännande termin!

Vilken otroligt lyckad dag! Terminen börjar på ett minst sagt tillfredsställande sätt med uppgiften att skriva en kort presentation av mig själv, följt av att se några föreläsningar om tiden kring 1800-talets slut. Vad det ska handla om den här hösten är imperialism och världskrig. Jag är verkligen taggad att få sätta igång igen efter ett härligt och händelserikt sommarlov.

Hämtad från Wikimedia Commons, tillskriven: F. H. Lungren, R. Blum, Walter Shirlaw, H. P. Share and W. Taber [Public domain]

Dock har jag inte bara ägnat mig åt studier, utan dagen tvang mig även till att handla, diska och sköta andra hushållsbestyr innan jag kunde sätta igång. Men det är å andra sidan ingen fara eftersom jag mjukstartar. De två andra kurserna börjar inte förrän om två veckor. Så jag har gott om tid att sätta mig in i epoken och litteraturen. Wihuu!

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar