Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

onsdag 7 augusti 2019

Vi går mot nya tider

Det var nu några dagar sedan jag skrev och mycket har egentligen inte hänt mer än att jag kryat på mig och gjort mig av med förkylningen. Det har blivit mycket filmtittande och läsning, dock mindre skrivande. Men jag tänkte ta mig i kragen och försöka få ner några rader varje dag för att komma framåt i processen. Det är ganska personliga texter jag jobbar med nu så jag antar det är därför det går lite trögare.


Men sanningsenligt har jag inte tagit mig tillräckligt med tid heller då jag haft fullt upp med hushållsbestyr. I måndags rensade jag till exempel ut halva kylskåpet och rengjorde alla hyllor. Efter en handling var jag helt slut, men det hindrade mig ändå inte från att laga middag åt mig och mor min. Nu är det hon som är sjuk i stället så jag får pyssla om henne lite extra genom att sköta hushållet. För mig har det varit riktigt roligt för en gångs skull. Lagade även middagen när mormor var här och det gjorde jag med glädje. Mycket roligare att laga mat när man lagar till någon annan.

En annan sak som upptar delar av min tid nu är jobbsökande. Det är lite ångestladdat eftersom jag gärna vill fortsätta studera och klättra inom universitetsvärlden, men snart har jag använt upp alla mina veckor då jag kan söka lån så för inkomstens skull måste jag antagligen jobba vid sidan om. Nu är det kanske ingen stor grej för de flesta, och för många är det både vanligt och nödvändigt. Men jag har varit väldigt skyddad i och med att jag studerat på heltid och verkligen prioriterat min utbildning, att jag inte funnit övrig tid till att arbeta. Jag vill liksom inte göra något halvdant. Jag är inte funtad på det viset, och jag befarar att jag skulle göra ett halvdant jobb och halvdana studier om jag valde att söka kombinera dessa två.


Men kanske går det alldeles utmärkt! Den som lever får se. Massa andra studenter klarar det ju så varför skulle inte jag kunna ta ett extraknäck. Hur som helst har jobbsökande blivit en del av vardagen, vare sig jag nu vill det eller ej. Det har fått mig att tänka lite på den närmaste framtiden, hur jag vill leva och så vidare. Och även om jobbsökande i sig är lite ångestladdat, ser jag ändå ljust på tillvaron. Så även om jag inte gjort så mycket de här dagarna har jag tänkt desto mer.

Med det sagt (skrivet) avrundar jag dagens inlägg och hoppas alla våra läsare innehar hälsan och får ha den i behåll. Allt gott till er!

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar