Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

tisdag 1 januari 2019

Ett gott nytt år

Ett nytt år har börjat och kan man inleda det bättre än med ett par goda vänner? Jag tror nästan inte det. Tillsammans med Tore, min trogna bloggkamrat, hade vi en helt magisk fest som bjöd på roliga lekar och utmaningar, dans, spel och god mat och framför allt ett gott sällskap. Jag gillade skarpt att få träffa lite nya människor och få delta eller lyssna på intressanta samtal under kvällens gång. Det som gjorde mig särskilt lättad var nog öppenheten inför våra personligheter och livsberättelser. Det bidrog till acceptans, tolerans och förståelse i det fria samtalet runt bordet. Sådant uppskattar jag!


Förutom fria och öppna samtal kunde vi även samlas kring olika aktiviteter där var och en av oss fick glänsa och påverka festens framskridande. Bland annat fick vi vara med om en dansuppvisning, testa våra kunskaper i religion och populärkultur och hitta på smaskigt skvaller om varandra. Som om inte det vore nog hade jag och Tore investerat i en fyrverkeritårta som tillsammans med övriga raketer sköt in det nya året. Så festligt alltsammans!


Som sig bör hör det till traditionen att avlägga ett nyårslöfte, ett slags påminnelse om att vi kanske har saker och ting olösta eller att vi väldigt gärna skulle vilja förverkliga någonting. Mitt löfte det här året lär förmodligen låta lite tråkigt och banalt, men jag önskar få kontakt med en del äldre vänner i min bekantskapskrets som har glidit lite ifrån mig. Orsakerna till detta är många och jag har inte för avsikt att skriva ut det just här, men hur som helst har vi kommit något ifrån varandra. Detta skulle jag gärna vilja ändra på och jag börjar redan nästa vecka är det tänkt! Önska mig gärna lycka till.

I övrigt vill jag återigen hälsa alla läsare hjärtligt välkomna till den här nya bloggen. En del av er är kanske nya, andra har hängt med från bloggplatsen och följt oss hela tiden. Vi är så tacksamma för er läsning och respons. Må nu 2019 bli ett möjligheternas år för oss alla, fyllt av glädje, kärlek och framgång. Gott slut och gott nytt år!

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar