Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

onsdag 20 februari 2019

En flyttagen mormor

Från det ena till det andra … ja, det är så vardagen ser ut just nu. Vad som står på schemat är dock inte studierelaterat, utan det är mormors flytt till Norrköping som i dagarna prioriteras. Kärleken har med andra ord blivit så stark att de finner det avskyvärt att bo så långt ifrån varandra. Jag anar att min älskling delar deras inställning och kan sätta mig in i hur de tänker och känner, och har beslutat mig för att helhjärtat stötta deras beslut. Det är klart lite sorgligt att vi kommer bo så långt ifrån varandra men mormor förtjänar samtidigt att vara lycklig. Där har jag ingenting att säga till om.

Packningen och förberedelserna inför den kommande flytten har flutit på bra utan några större incidenter mellan mig, mor och mormor. Spänningen är väl klart större mellan mormor och mor gissar jag, och i det läget kan jag bara trösta mig i att jag inte är en dotter och kvinna. Då hade det nog blivit extra laddad spänning. Visserligen ska jag akta mig från att skriva så, men jag hoppas alla förstår att det är med glimten i ögat. Alla familjer har också sina diskussioner och meningsskiljaktigheter så där är vi inte unika på något sätt. Sedan tror jag identifikationen och den emotionella spänningen är större till det egna könet än till det motsatta varför relationen mellan min mor och hennes mor är extra känsloladdad än den jag har till dem båda, men det är bara en tanke …

Jahopp! Det var det … efter några dagars packning har vi tillsammans kommit en bra bit på vägen. Nu väntar fortsatta studier. Bland annat måste jag gå igenom källmaterial till vårens uppsats. Alexander har lovat att hjälpa mig med detta som lyckligtvis innehar några Revolttidningar från 1970-talet. Vi ska förvisso inte träffas förrän till helgen så under tiden fortsätter jag konsultera min litteratur. Med det sagt vill jag önska alla våra läsare en fortsatt dag!

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar