Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

måndag 18 februari 2019

Helgen i Hjo

Vid det här laget lär folk vara vana vid att jag är på resande fot. Är det inte Uppsala eller Gnesta så är det Karlstad och Göteborg, eller varför inte Halmstad. Den här gången var det Skövde, eller rättare sagt en bit utanför närmare Hjo. Där har jag fått den äran att träffa helt underbara människor som man bara trodde fanns i fantasin. Jag har blivit ordentligt ompysslad och behandlad som om jag vore en familjemedlem vilket känns extra hedervärt. Jag står på flera sätt i tacksamhetsskuld till dem och kommer aldrig glömma deras gästvänlighet.

Det här var första gången jag träffade en bekantskap som ganska snabbt kommit att bli en väldigt nära vän till mig. Det lustiga är att vi inte träffats förrän nu, fast vi haft kontakt i över nio månader. Jag tror å andra sidan att jag har bloggat om honom tidigare där han gått under namnet historikern eller filosofen. Av detta kan ni säkert räkna ut att han har ett brinnande intresse för historia och filosofi precis som jag, och det är detta som kommit att föra oss samman. Han har givetvis fler strängar på sin lyra men det är speciellt historieintresset som utmärker honom enligt mig.


Vad hade vi för oss mer specifikt då? Ja, vi tog långa promenader varje dag. Både med hundarna och själva. I lördags gick vi nästan 12 km vilket kanske var lite väl långt även för mig. Efter 11 km kände jag mig nämligen ganska färdig. Under vinterhalvåret är jag ju inte lika aktiv som annars vilket är synd, men det är sanningen. Ändå var jag inte riktigt lika otränad som hans pojkvän som hamnade allt längre och längre bak. Den stackarn var helt slut vid hemkomsten! I övrigt satt vi och läste för varandra, tittade på film och Melodifestivalen, gick runt i Skövde och kollade in lite butiker.

Ja, det var vad vi hann med och det är inte så lite det ;) Jag är mycket nöjd med min helg och hoppas få komma tillbaka snart igen.

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar