Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

torsdag 14 februari 2019

Glad alla hjärtans dag!

Det är nu med glädje som jag kan önska alla våra läsare en glad alla hjärtans dag. Det har jag visserligen gjort tidigare år också, men inte riktigt med samma glädje och kärleksfullhet. Alla hjärtans dag är egentligen ett konstigt påfund. Varför ska vi ägna en hel dag åt att älska varandra? Enligt mig är det något vi borde göra hela året om! Dagen har också tagits på lite extra stort allvar av vissa kan jag tycka. Jag tänker speciellt på de kärlekspar som under åren man gick på högstadiet och gymnasiet skulle manifestera sina relationer. De tycktes aldrig få nog av att stå och kladda och slafsa på varandra medan jag själv tålmodigt stod bredvid eller gick därifrån för att slippa se eländet. Självklart missunnade jag inte någon kärlek. Det blev bara så uppenbart att jag själv inte hade någon att krama eller pussa (även om möjligheterna inte var långt borta för den som väl hade sökt efter det).

Såklart finns ju kärlek i alla dess former, den till våra släktingar, den till våra vänner, den till våra grannar, den till vår frisör o.s.v. Men det blir aldrig riktigt samma känsla som den till våra andra hälfter, d.v.s. våra partners. Och även om det är för tidigt att skriva partner så känner jag för första gången väldigt starkt för en mycket speciell person, som på flera sätt vänt upp och ner min värld fullständigt. Därför ville jag gärna ge honom en bukett blommor, romantisk som jag ju är, och han blev väldigt rörd för det.


Så det känns underbart att äntligen ha en speciell person att uppvakta. Alla hjärtans dag har med andra ord blivit tusen gånger roligare och intressantare. Jag vill på samma gång ge kärlek till alla er andra därute och håller tummarna för dem som ännu inte funnit kärleken. Tids nog lär den komma, för i min värld förtjänar alla kärlek!

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar