Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

onsdag 6 februari 2019

Uppsatsidén väl mottagen - En eftermiddag med Malin

Dagarna rusar förbi och jag har helt glömt av att uppdatera flödet. Det har visserligen inte hänt så mycket. Jag har under några intensiva dagar jobbat med mitt synopsis till uppsatsseminariet som pågår under den här veckan. Det är alltså nu vi diskuterar om uppsatsämnena är värda att skriva om och tipsar varandra om lämplig litteratur och liknande. Jag har hittills bemötts av bra och intresseväckande respons från mina studiekamrater så det ser ut att bli en vår där jag faktiskt kan ägna mig åt att skriva homosexualitetens idéhistoria. Jag förundras på samma gång över mina kamraters arbeten och ser det som ett privilegium att få studera tillsammans med dessa underbart begåvade människor. Det kommer bli en grym vår!

Jag glömde av att skriva lite om helgen som varit. Melodifestivalen tog allt fokus. Det brukar vara så i dessa tider. Men förutom Mello besökte jag Malin, en mycket kär vän som jag inte sett på flera veckor. Vi lagade mat tillsammans och snackade om livets sorger och möjligheter. Det blev ett samtal om allt möjligt, men mest om politik och samhällsfrågor. Så glad att jag har henne i mitt liv.

Nu måste jag strax i säng för i morgon bär det av till Karlstad igen. Låt oss hoppas att resan går lika bra som förra gången. God natt!

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar