Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

söndag 3 mars 2019

Emmas 25-årsfest



Ja, precis som Tore skrev om gårdagen blev det en lyckad fest hos Emma. Tänk att hon redan fyller 25! Att vi alla fyller 25 det här året. Jag kommer så väl ihåg när jag träffade Emma första gången, då hon endast var 17 år och tillsammans med Tore. På den tiden hade vi visserligen en väldigt ytlig kontakt men ju längre tiden har gått desto närmare har vi kommit varandra. Nu kan vi berätta det mesta för varandra och Emma dömer inte det minsta, utan är verkligen frispråkig och öppen. Jag är oerhört glad över att ha henne i mitt liv och jag önskar henne allt gott. Så jag är tacksam över att bli bjuden och få lära känna hennes övriga vänner och speciellt hennes familj.


En annan som jag också är väldigt tacksam över att ha i mitt liv är Tore. I går gick vi på bio tillsammans och såg Draktränaren 3. Det ska komma en video med en recension senare så jag kommer inte skriva något om den här. Men det var en mycket bra film och sällskapet gjorde ju halva upplevelsen. Efteråt spenderade vi även några timmar med att filma, spela spel och berätta hemligheter. Lite som på den gamla goda tiden … Så jag är mycket nöjd med den här helgen. Nu ser jag fram emot en ny vecka med nya spännande utmaningar.

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar