Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

måndag 4 mars 2019

En helt vanlig dag (ungefär)

När jag nu ska sammanfatta dagen vet jag plötsligt inte hur jag ska börja. Men jag kan berätta att dagen varit hyfsat lugn. Jag har snart lyckats samla alla mina anteckningar om den tidigare forskningen som jag ska ha med i min forskningsöversikt till uppsatsen. Det innebär att arbetet går in i nästa fas och det är att skriva själva översikten. Men jag väntar lite med den några dagar. Jag måste nämligen sortera och reflektera över alla intryck som läsningen givit mig. Under tiden har jag klippt mig och börjat spela lite Quiz Planet och Choices på mobilen.


Det hör inte till vanligheterna att jag spelar, men de här spelen är riktigt roliga. Det bästa är ju att få utmana sina vänner och testa sina egna kunskaper. Vad gäller Choices är det ett individuellt berättarspel där du styr handlingen genom att välja vad din avatar ska göra och interagera med de andra i spelet. Just nu gör jag allt för att min avatar Jonathan ska få gå på dejt, men det är lättare sagt än gjort. Men förhoppningsvis kommer vi i väg inom kort.

Ja, det var min dag i korthet. Hoppas ni alla mår bra. Vi hörs!

/Jesper

1 kommentar:

  1. Vad fin eran blogg har blivit! Ha gärna någon mer "Var är vi med T" igen.

    Anne

    SvaraRadera