Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

måndag 15 april 2019

En lyckad investering

Visst kom jag ut i spåret, och det med en kär vän, och visst blev lördagens födelsedagskalas väldigt lyckat! En helg att minnas med andra ord, med härliga samtal, gott fika och välbehövlig motion ;)

Tiden däremellan har jag ägnat åt mina Revolttidningar och nu snart gått igenom hela 1970-talet, en väldigt inspirerande och fascinerande tid vad gäller homokampens utveckling och tidsandans lek med könsrollerna. Det här materialet och forskningsprojektet överlag har verkligen gett perspektiv på min egen livshållning och givit mig en historia jag inte haft förut. Det känns kanske uttjatat att jag skriver det, men det är ett privilegium att jag får ägna mig åt det här och ge ett särskilt bidrag till vår historia med hjälp av tidningar som många i min egen generation inte ens visste fanns. Detta om något vittnar om vikten och betydelsen av upplysning, historisk kunskap och ökad medvetenhet.


I dag har jag även varit nere i stan och investerat i nya vår/sommarskor (bilden) till säsongen, då de gamla börjat lukta besynnerligt vilket självklart varit ytterst skamset och lite pinsamt. Varför denna lukt och var den kommer ifrån är å andra sidan en gåta för mig. För det är inte tal om fotsvett, utan själva skon som luktar. Nåväl, det är måttligt intressant och nödvändigt att läsa om kanske (även om jag här skriver om det mesta då öppenhet ger mycket med sig i slutändan), men vi kan ändå glädja oss åt att de nu är kasserade och ersatta.

Önskar alla en fortsatt bra vecka, speciellt alla som nu har påsklov! Passa på att njuta ordentligt ;)

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar