Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

onsdag 12 juni 2019

Åska skapar tågförseningar


Vilken oturlig dag det här blev hörni! Är precis hemkommen från min farmor i Alvesta och det tog längre tid än väntat att åka dit, på grund av tågförseningar efter morgonens åskväder. Tydligen har det skapat problem på flera håll i landet, och i södra Sverige råder det signalfel. Det är ingenting att göra något åt utan ta som det är, men visst var det en onödig dag att ge sig ut.


Paradoxalt nog har jag varit väldigt lycklig i dag och terroriserat flera vänner till den grad att några trott att jag varit drogad. Det kan jag försäkra er om att jag inte är även det ett tag kändes så. Hög på endorfiner är väl samtidigt inte omöjligt? Än så länge håller jag glädjeruset för mig själv, men vi kan ändå konstatera att ibland är det fullständigt gott att leva.

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar