Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

tisdag 18 juni 2019

En tur till Norrköping

Den första semestertrippen är avklarad och Norrköping blev först ut! Det var trevligt att få besöka mormor och hennes sambo och se hur de bor. Som jag kanske redan skrivit om någon gång har det känts märkligt att inte längre ha henne nära ifall det skulle vara något. Det är ju inte så konstigt när man praktiskt taget vuxit upp med att alltid ha henne nära, och så förändras allting. Men jag har å andra sidan aldrig missunnat henne något, och den här flytten har gjort henne gott. Det var med stor glädje vi möttes upp på perrongen.


Under några dagar har vi då gjort stan, gått på Arbetets museum och lärt oss en hel del om både det förflutna och framtiden. Jag har shoppat lite sommarkläder, bland annat en ny skjorta (vilket är ovanligt i mitt fall). Men det stora under resan måste nog vara seglingen. Mig veterligen var det första gången och det var en väldigt intressant upplevelse. Det var bara sjömanskostymen som fattades egentligen, annars var allt annat på plats. Vi gick till och med på grund och tvangs backa tillbaka, så nu har jag även upplevt det.



Under måndagen har vi sedan rest ner tillsammans till Småland för att fira mormors och morbrors födelsedagar. Vad kan då vara bättre än att fira med asiatisk mat från Hot Wok och hemmagjord bakelse? Det blev i mitt tycke väldigt lyckat, även om den asiatiska maten inte var något jag lär beställa fler gånger. Då gladde jag mig desto mer över efterrätten.

Nu väntar några lata dagar här hemma innan nästa tripp. Dagens aktivitet blir att återlämna lite böcker på biblioteket och i morgon återser jag en mycket kär vän. Vi tänkte luncha ihop. ;)

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar