Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

onsdag 5 juni 2019

En lycklig man

WIHUU! Bögarnas kamp tycks ha gått igenom! Jag fick mycket god respons på mitt arbete, så allt hårt jobb med alla resor tycks ha varit mödan värt. Ännu har jag inte fått något omdöme från examinator, men på seminariet var opponenten mycket positiv och även seminariehandledarna. Jag vill därför påstå att uppsatsen med största säkerhet går igenom och kommer kunna publiceras på ett eller annat sätt inom kort. Fasen, vad skönt! ;)


För att fira denna seger unnade jag mig själv lite bio, och såg Avengers: Endgame. Ja, jag vet att jag är väldigt sent ute, men jag har väntat in mina vänner som flera dragit sig ur eller redan sett den. Hade nästan en potentiell dejt som också drog sig ur i sista minuten. Jag kunde alltså konstatera att om jag skulle se den fick det bli själv, och det var ganska mysigt det också. Känns dock vemodigt att det inte blir något mer nu, men allt har ju ett slut. Tycker ändå Marvel har gjort ett fantastiskt arbete där karaktärerna gjorts rättvisa. Givetvis kommer det fler Marvel-filmer, men just Avengers lär det inte bli mer i fortsättningen.

Uppladdningen inför biobesöket var inte heller så dumt då stadsbiblioteket höll ett megaquiz i populärkultur, där jag tillsammans med två underbara vänner deltog och lyckades skrapa ihop lite poäng. Den här gången hade vi även sällskap av en fjärde gruppmedlem som de andra kände, och det gjorde vårt lag extra starkt. Vi vann visserligen inte, men det kan man ju inte göra varje gång. Det viktigaste är att ha roligt och se det hela som en chans att lära sig nya saker.

Med det sagt önskar jag alla en fortsatt bra kväll!

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar