Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

lördag 22 juni 2019

Midsommar



Två riktigt mysiga dagar har nu förflutit med midsommarfirande vilket inneburit en hel del god mat, trevliga samtal och ett gott sällskap. Jag och min mor har verkligen njutit ut i fingerspetsarna. Att det bara blev vi två kändes högtidligt på något sätt. Vi fick mycket värdefull egentid tillsammans.


Bakade bland annat en marängtårta till oss som kanske inte ser mycket ut för världen, men som smakade desto bättre. Det var ju min första marängtårta så en liten klapp på axeln tänker jag ge mig själv.



Kom även på nu i efterhand att jag lyckades plocka sex sorters blommor till buketten. Det fattades alltså bara en blomma till för att bli sju, vars bukett sedan ska läggas under huvudkudden natten till midsommarafton. Men det är ju lätt att vara efterklok. Jag hade ju ändå ingen tanke på att jag höll på att få ihop sju sorter och komma ett steg närmare drömprinsen. Men vad fasen, shit happens … Bättre lycka nästa gång!

Önskar alla en fortsatt trevlig helg!

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar