Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

onsdag 30 oktober 2019

Dags att börja simma

Två gånger har jag nu varit och simmat och investerat i ett kort som en liten påminnelse om att jag menar allvar. Jag är ju på jakt efter en träningsform som passar mig och jag tror simning kan vara min grej. Det är nästan skamligt att jag hållit mig undan simhallen i så många år när den är så tillgänglig och träningen så skonsam och vice versa. Första gången trodde jag å andra sidan jag skulle ramla ihop när jag klev upp ur bassängen, och jag var lagom mör i kroppen flera timmar efteråt. Men därefter hände det något och jag mådde mycket bättre. Den andra gången gick det också lättare och var inte riktigt lika jobbigt att ta sig upp. Det går alltså att vänja sig.

Ett extra stort plus med den här träningen är att jag får simma med en av mina käraste vänner, så vi får tid att träffas några gånger i månaden. I dag unnade vi oss en fika på plats medan vi förra veckan åkte hem till honom och lagade middag. Fikat var kanske inte det bästa med tanke på kaloriintaget men det var inte det som var poängen i dag utan att jag fick överräcka honom en lagfart till ett hus han är intresserad av. Ni må tro jag blev varm i hela kroppen av att se hans leende och att ha få komma ett steg närmare sitt drömhus. Om det är något jag vill ge honom är det just det.


Dagen har med andra ord varit ytterst lovande och fortsatte så under kvällens quiz på biblioteket. Skräck var temat med tanke på halloween. Det var kanske inte min starkaste gren så här i efterhand men det viktigaste är ju inte att vinna utan ha roligt. Och det är ett förträffligt sätt att umgås med mina vänner på.

Nu blir det att skriva klart min hemtenta som ska lämnas in i morgon. På återseende!

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar