Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

torsdag 7 november 2019

Denna underbara skog



Man är ju dum som inte går ut hit oftare … Det är ju ett privilegium att få bo så nära en sådan här skog, och så är jag här så sällan. Men jag ska allt skärpa mig och promenera här oftare, det har jag bestämt mig för. Det är särskilt kursen om skogens idéhistoria som väckt mitt intresse för naturen på ett nytt sätt. Aldrig trodde jag att jag bara på några dagar skulle mötas av så många olika perspektiv på skogen som miljöpolitiken och ekologin ingriper. Men det är just vad som hänt i den här tvärvetenskapliga kursen med naturvetare, statsvetare och humanister. Stort tack för det!

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar