Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

onsdag 6 november 2019

Störst av allt är kärleken

Den här veckan blev det ingen simning sorgligt nog, men däremot en filmkväll som definitivt hette duga som hade både romantik och spänning som tema. Vi tittade nämligen på Danielle Steels version av Titanic och därpå dokumentären från 2012 som avslöjade hur allt gick till tack vare en noggrann genomsökning av havet där Titanic förliste.


Även om No Greater Love inte är den bästa produktionen älskar jag berättelsen eftersom man får följa den psykologiska processen hos en överlevande familj tiden efteråt. Jag anser att sådana här perspektiv är nyttiga för att fördjupa historien om Titanic. Ska jag vara helt ärlig med er drömde jag om Titanic natten till i dag där jag själv förlorade alla jag älskade. Det var inte direkt någon mardröm, utan mer en dröm som gav mig perspektiv. Det gäller att värdesätta livet och alla våra relationer blev budskapet. Störst av allt är ju kärleken!

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar