Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

torsdag 12 december 2019

En skatt - Pallesens debattbok

Tänk vilka skatter jag lyckats komma över! Eller ja, två av böckerna är inte direkt svårtillgängliga, men Henning Pallesens debattbok från 1964 är lite mer speciell. Det känns fantastiskt att få äga ett eget exemplar och passar utmärkt till min homoforskning. Då slipper jag låna en massa och/eller åka långa sträckor för att komma åt materialet. Det är ändå ofrånkomligt då det mesta av intresse finns på arkiv och bibliotek runt om i landet, och jag ser det som ett ypperligt tillfälle att bli berest. Men en dröm vore samtidigt att få bygga upp en egen samling och sakta men säkert växer den.


Något jag nu funderar på är att söka stipendier för att finansiera mitt hittills ideella arbete och mina resor. Det är hur som helst dumt att inte söka för saker och ting kostar ju en del som så mycket annat.

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar