Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

söndag 22 december 2019

Fjärde advent

Då var vi redan framme vid fjärde advent och det är bara två dagar kvar till julafton. Veckan har gått fort eftersom jag haft så roligt och trevligt i Märsta. Jag har nämligen firat en gammaldags jul med moderna inslag med min underbara Filip. Ni må tro han hade slitit och donat för att ordna det hela till det bästa för mig, alltifrån inredning och pyntning till julgodis. Vad gäller bakning var det tur att han gjorde sin beskärda del då jag glömde mina lussekatter hemma i frysen … så snopet! Nåja, de väntar glatt på honom när han kommer ner till Småland till nyår.




Det blev ändå en rogivande vistelse och visst hade vi båda julkänsla efter att ha klätt granen tillsammans, stekt köttbullar och kokat vår gröt. Som grädde på moset gick vi även på julmarknad i Gamla stan. Den var å andra sidan mindre än jag hade föreställt mig den, men ändå mysig med alla fina stånd. Då var det roligare att promenera i alla gränder och gå in i butiker där vi båda hittade lite smått och gott. Jag blev särskilt förtjust i en mugg som jag kommer använda flitigt nu i mellandagarna. Jag fick också många fina julklappar, bland annat böcker, filmer, personligt julgranspynt och en tröja.


Av mig fick han en julgran med två änglar. Den var han extra värd efter allt han gjort för mig det senaste halvåret och särskilt min födelsedagspresent med Jukkasjärvi. Han blev faktiskt rörd till tårar och då hade även jag svårt att hålla mina tårar borta. Det ligger så mycket kärlek och omtanke bakom den där gåvan och min förhoppning är att den kommer skänka honom glädje i flera år framöver.


I övrigt var det en mycket fin jul vi fick tillsammans. Vi myste framför tv:n och kollade på film. I går var vi till och med på bio och såg Jumanji: The Next Level. I dag har det varit hemresa och det har gått bra trots all packning. Nu väntar snart julafton om några dagar, och den tänker jag fira med min mor!

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar