Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

måndag 20 januari 2020

Två roliga men intensiva veckor

Allt har verkligen gått i ett de senaste veckorna med färdigställande av tre stora arbeten till höstens tre kurser som avslutades nu i går. Det känns skönt att allt är över för den här gången och jag är jättestolt över min prestation. Speciellt över mitt förarbete till min kommande uppsats som är planerat att skrivas nästa år. Det här året blir alltså ett år då jag kommer samla in och granska material så jag är ordentligt förberedd inför uppsatsskrivandet. Bland annat är jag väldigt intresserad av att resa till Köpenhamn, men jag börjar ändå med sådant jag kan få tag på i Stockholm. Förhoppningsvis kan jag under året få stipendium för att finansiera mina resor och mitt ideella arbete. Låt oss hoppas på det i alla fall.


Men veckorna har inte bara kretsat kring studier utan förra helgen umgicks jag med Malin och fick min födelsedagspresent som var en skål som hennes farfar hade gjort, och som jag blev ärad av att få ta emot. Personliga presenter och gåvor är ju det bästa som finns. Jag är så tacksam över allt hon ordnade för mig och bjöd på det godaste jag ätit på väldigt länge. Helgen som precis varit har också varit till stor belåtenhet där Emma bjöd in mig och Tore till en härlig kväll. En av hennes nya bekantskaper var också med oss och tillsammans hade vi det riktigt trevligt. Vi lagade mat ihop (vegetarisk tacopaj) och spelade spel.






Mormor och hennes sambo har också varit på besök några dagar och vi har bland annat gått långa skogspromenader. Har även kommit igång med simningen igen och det behövdes definitivt. Första gången gick det trögt och jag ville bara gå upp, men andra gången tog jag ingen paus så det var helt upp-och-ner-vända-världen. Så jag måste säga att jag är mycket nöjd med veckorna som precis gått. Och jag ser fram emot en ny termin med ett lite lugnare tempo. Under två månader ska jag bara läsa klassiker, vilket ger mig tid över till annat.

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar