Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

söndag 26 januari 2020

Halmstad och lite till ...

Medan terminen har mjukstartat med läsning av klassiker har jag hunnit besöka min farmor som dessvärre var så trött och krasslig att hon spenderade den mesta tiden i sängen. Jag satt därför vid hennes säng en liten stund, vattnade blommor och gjorde i ordning fika, vilket muntrade upp henne lite grann. Men i stort sett var hon inte på så vidare bra humör, och det kan jag förstå. Den senaste tiden har livet förändrats i grunden och särskilda tecken på det märker man alltid vid varje besök. Jag tror väl någonstans att det har att göra med att man i tysthet fantiserar om att hon en dag ska bli som hon var när jag var liten. Men sådana där fantasier måste man försöka göra sig fri ifrån, för det finns liksom ingen annan utveckling än den vi ser just nu.




Helgen har varit mycket trevlig! Har spenderat den tillsammans med min kompis Niklas i Halmstad. Bland annat har vi övat med hans hund Sigge på att övernatta i Niklas lägenhet som han flyttade till förra året. Det gick mycket bra, även om Sigge gärna ville vara i närheten av husse hela tiden. Fast han satt gärna i mitt knä emellanåt också. Det bästa måste nog ha varit långpromenaden vi tog under lördagen innan vi skruvade ihop lite möbler. Som belöning beställde vi kinamat!

Nu sitter jag på bussen hem och tänker på allt som hänt.

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar