Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

söndag 23 februari 2020

Melodifestivalen 2020 - 4. Malmö

Då har vi hört årets bidrag och jag måste säga att jag är måttligt imponerad över utvecklingen. Speciellt med tanke på programmet i sin helhet. Men nu ska vi å andra sidan inte fastna i en massa negativa attityder som grusar ner artisternas insatser och prestationer. Jag tycker till exempel finalisterna Hanna Ferm och Victor Crone levererade rent showmässigt. Vad gäller Crone kunde jag tydligt se att bidraget Troubled Waters byggde vidare på bidraget Storm som han tävlade för Estland i ESC i fjol. Då var Ferm mer nytänkande och experimenterade med både scendekor och kläder.


Min absoluta favorit i dag var å andra sidan Frida Öhrn som med sitt bidrag We Are One fyllde mig med hopp och värme. Det gladde mig att hon fick gå till andra chansen. Övriga deltagare var inte nödvändigtvis dåliga eller inte gjorde bra ifrån sig, men jag fann dem något intetsägande och tråkiga. Till och med Ellen Benediktson och Simon Peyron reagerade jag på där jag tyckte kemin mellan dem saknades. Låten Surface är helt okej, men jag blir inte riktigt så berörd som jag helst vill bli av en duett. Så en något besviken Jesper sätter därför de sista poängen. Tore tycks å andra sidan varit mer hoppfull än jag vilket kan vara en tröst.

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar