Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

onsdag 9 januari 2019

Låt oss städa ut julen

Hur många av er har redan städat ut julen? En del verkar vara väldigt tidiga med det, andra väntar in i det sista. Själv befinner jag mig någonstans mittemellan. I dag slängdes granen ut i alla fall. Det kändes inte det minsta vemodigt, utan var tvärtom skönt och härligt. Jag tycker det är charmigt att ha gran, klä den och så, men det är minst lika charmigt att slänga ut den. Min mor lär väl vara av en annan åsikt liksom en del vänner som sympatiserat med den stackars granen. Men som sagt, jag anser det nu vara hög tid att börja städa ut julen.


I övrigt har veckan framskridit hyfsat väl. I måndags hölls det första sammanträdet med byggnadsnämnden vilket mest kretsade kring information om stadsplanering och de olika tjänstepersonernas uppdrag och arbetsområden. Efter mötet kände man sig lagom seg i kolan, mycket att ta in på en gång, men jag gissar att jag blir varm i kläderna så småningom. Som en del i detta fick jag även i går hämta ut en iPad för att hålla koll på dokument och diverse annat. Just den här biten gav mig visserligen ångest. iPad är inget jag själv skulle ha införskaffat, men men … det är bara att härda ut. Jag kommer ändå inte överge mitt block och min penna och så är det med det!

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar