Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

onsdag 27 mars 2019

En härlig helg och vecka

Hej på er allesammans!!

Har glädjen att nu ha tid och ork till att skriva lite här.

Tänkt att göra en film om hela helgen och allt som hände men jag vill ha en sak fixad innan dess så därför blir det istället en liten fin text.

Under fredagen så var jobbdagen som vanligt, en lugn avslutning på veckan helt enkelt. Direkt efter jobbet så åkte jag till Karlshamn, vad hände där då? Jo det var dans på deras dansställe och denna kvällen spelade Sannex! Det var flera hundra personer där och alla ville såklart vara ute på dansgolvet samtidigt vilket gjorde att det var så fullt så att hur jag än gjorde så ramlade man alltid in i någon annan eller krockade med sidan eller ryggen. Var i alla fall igång väldigt stor del av kvällen med några olika danspartner och det var ju såklart Buggen som stod högst upp på min danslista.

Har gått på Buggkurs i ca 1.6 månad nu. Snart avslut och sen senare i april ska vi ha dansuppvisning vid Amiralen i Karlskrona och där kommer jag ju såklart också att vara!

Det är den roligaste av alla olika dansstilar enligt mig. Du får röra mycket på dig och komma på lite egna steg. En väldigt fartfylld dans som faktiskt också är rätt så lätt att lära sig.


Ja i alla fall, söndagen ledde mig till JUST Karlskrona för att då skulle jag och några vänner spela D&D rollspel med oss själva då. Vi kom på att det var ca 8 månader sen sist så tiden bara rinner iväg egentligen.

Det var en väldigt rolig helg i alla fall och nu ser jag fram emot torsdagen och fredagen.
På lördagen bär det av ner till Skåne för årsmöte med IOGT-NTO.
Det hoppas jag också blir roligt såklart.

Ha nu en fortsatt trevlig kväll på er allesammans! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar