Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

söndag 10 mars 2019

En helt magisk vecka!

En händelserik vecka blev det på många sätt! Framför allt har nytt material till uppsatsen dykt upp i sista minuten som jag har stor nytta av. Jag känner mig på så sätt redo att börja skriva min översikt nu. Det var egentligen tänkt att jag skulle börjat med den tidigare, men tiden rann i väg. I onsdags var jag till exempel på besök hos en kompis i Skedala (en bit utanför Halmstad) och i torsdags städade jag och gick på bio med Emma. Under helgen har älsklingen varit nere så då lades allt annat på is. Så ja, tiden rann verkligen i väg.

Det innebär fullt ös kommande vecka. Jag befarar att en tenta snart kommer att lämnas ut. Samtidigt är det två seminarier i antågande och så har vi kursen i Karlstad också. Resorna till Karlstad kan förvisso vara hotade då förbindelserna mellan Karlstad och Göteborg blivit sämre plötsligt. De passar inte längre mitt schema och jag måste överväga att hoppa av. Men det vore ju det sista alternativet så jag letar andra resvägar. Just nu ser det ut som att jag får åka till Stockholm och sen hem i stället fortsättningsvis.


Men nog om det nu … det där är mina problem. Låt oss i stället fokusera på allt annat som hänt i veckan. Vistelsen i Skedala var riktigt trevlig. Film och hundpromenader stod på schemat. Vi tittade på Isn’t It Romantic med Rebel Wilson i huvudrollen, en mycket lyckad komedi om en kvinna som måste lära sig att tro på kärleken och våga älska både sig själv och andra. Tillsammans med biokvällen med Emma då vi såg Alita: Battle Angel som innehöll både action och romantik vill jag säga att jag sett två grymt bra filmer den här veckan. Alita hade ju dessutom allt man kan önska sig. Det var en mix av moralfilosofi och politik inbäddat i den actionfyllda spänningen. Både jag och Emma var alldeles hänförda och det höll i sig långt efter att vi lämnat bion. Se den gärna själva och se vad ni tycker.


Men veckans stora och viktigaste händelse är trots allt älsklingens besök, dagar som vi planerat länge inför. Jag kan knappt fatta att han varit här! Han kom och han gick lika snabbt igen. En helg är verkligen inte tillräckligt. Jag märkte till exempel när jag stod och diskade tidigare i dag hur mycket jag saknade honom och då hade han precis åkt! Dagarna har varit underbara i all sin stillhet. På grund av den extremt tråkiga väderleken har vi inte varit ute så mycket mer än att vi tog en rejäl skogspromenad i går. De stadsbor som kommer hit från de större städerna måste ju få uppleva den småländska skogen eller hur? Nog märkte jag hur betagen han blev och det gladde mig något oerhört.


Efter det var vi verkligen redo för mellofinal och den såg vi tillsammans med Tore. Naturligtvis hade jag även ordnat en god middag till oss, nämligen Druvkyckling. Den togs emot med glädje liksom Tore och älsklingen fann varandra och gick bra ihop. Allt flöt på riktigt bra och jag är så tacksam över den lyckade kvällen. Givetvis gick den helt i schlagerns tecken. Efter finalen spelade vi upp våra ESC-favoriter genom tiderna, så även de sämsta och de vi inte alls förstår oss på.

Ja, jag är så nöjd med veckan och har nu fått full styrka att klara den kommande. Nu kör vi så det ryker! Tack för mig så länge!

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar