Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

lördag 23 mars 2019

På Kungliga biblioteket

Puh! Det här var jobbigare än vad jag kunnat föreställa mig … Men det är inte så konstigt när man närstuderar så mycket material i över fem timmar. Jag hann inte gå igenom allt då jag insåg att jag inte skulle hinna läsa allt. I stället fick jag lägga fokus på att fotografera det jag behövde och det jag ville studera närmare. Svenskt material får ju inte lämna byggnaden förstår ni då det är en del av vårt kulturarv och får inte riskeras att förstöras. Så du får läsa allt på plats. Jag är därför otroligt nöjd för att vara första gången, och ser redan fram emot nästa gång.


Dagen som helhet var intensiv med flera nya intryck. Ganska många horribla matupplevelser dock om jag får säga det själv. Först en wrap med främmande innehåll till lunch, och en fralla och Snickers till middag. Då blev jag riktigt illamående faktiskt. Det var så jag fick möta upp älsklingen sakta på perrongen och trycka huvudet lite lätt mot hans bröst. Det var fruktansvärt och jag förebrår mig verkligen efteråt, men i en sådan situation var det bara att köpa något ätbart. Men självklart har kosten blivit lidande. Nästa resa måste därför bli mycket bättre kostmässigt, det lovar jag er!

Det var ändå skönt och tacksamt att komma till Uppsala i hyfsat skick, och direkt när jag såg honom kändes allt genast bättre. Illamåendet avtog och lite krafter kom tillbaka. Ändå var jag illa däran och medtagen efter dagens intensiva studieresa. Men vad kunde då vara bättre än att få skjuts av några vänner som körde oss direkt hem till dörren. Det gjorde att jag lugnt kunde vila ut på soffan och återhämta mig. Resten av kvällen blev helt magisk i min mening då jag överraskade mitt hjärta med fina presenter och kom ett steg närmare honom efter ett bra samtal. Ännu finns det så mycket att jobba på och upptäcka när det gäller vår relation, men det känns bättre och bättre för varje gång vi träffas. Samtidigt kan jag inte låta bli att fundera på om det jag gör är tillräckligt … det är något som inte stämmer …

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar