Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

lördag 27 april 2019

Ett kusinbarn har blivit döpt

Inuti detta paket finns en dyrbar nyckel, som med själva tanken öppnar dörren till fantasins glädjefyllda gyckel.
Som en port till drömmarnas land, i kombination med uråldrig visdom, erbjuds här en hel del lärdom.
Liksom att leva är detsamma som att lära, är det klart fördelaktigt att alltid vara jordnära.
Men att drömma är aldrig fel, så låt dig här inspireras, för att i det fortsatta livet engageras i vad du än tar dig för, och i allt du gör!

Så löd den metaforiska texten i det dopkort jag författade till min kusindotters dop i dag jämsides med en mängd lyckönskningar som traditionella dopkort brukar innehålla. Personligen älskar jag att skriva sådana här slags kort och lägga ner lite energi på dem, även om de långa utläggningarna kanske blir lite väl omständliga för andra att läsa. Jag fick till och med gå upp och läsa kortet för församlingen vilket jag inte hade något emot. Det beror å andra sidan inte på textmängden, utan huvudsakligen på min handstil. Lösningen kan därför vara att förbättra den eller anlita någon skicklig skrivare med en läsbar handstil. För att korta ner på det poetiska uttrycket lär jag inte sluta med, snarare bör jag väl utveckla det.


Med det sagt är jag tacksam över att ha närvarat vid dopet och gett henne den här sagoskatten och en hel del andra visdomsord. Vi rekommenderades till exempel att skriva några rader till henne i en gästbok, och då passade jag på att ge henne ett litet släktträd på köpet. Det om något är jag väldigt nöjd med.

Dagen i sin helhet har varit mycket glädjande. Huvudsakligen har den ägnats åt min kusindotters dop, men det blev även en restaurangvistelse tillsammans med pappa, hans fru och faster på Foodie i Växjö. Där har jag varit några gånger nu och aldrig varit missnöjd. Inte heller den här gången. Min uppfattning är att mitt sällskap inte heller misstyckte. Som avslutning på en bra dag har jag tittat på Stjärnornas stjärna och pratat i telefon med en god kamrat. Då återstår det bara att säga god natt!

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar