Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

torsdag 25 april 2019

Vem köper DVD-filmer i dag? Jo, jag ...



Givetvis beställde jag några filmer med Chris Hemsworth som jag längtar efter att få se. Jag är väl snart den enda som fortfarande köper DVD-filmer i vår numera trendiga streamingkultur, men jag har en speciell kärlek till fysiska filmer. Det är till exempel en stor sorg för mig att VHS-banden tvingats kasseras då videobandspelare inte längre finns på marknaden. Det gör att jag måste samla om alla äldre titlar i den mån detta ens är önskvärt och ekonomiskt hållbart. Kanske är det då bättre att streama dessa filmer? Jo, det skulle jag nog säga. Men det hindrar ju ändå inte mig från att inhandla lite DVD-filmer någon gång då och då … ;) 

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar