Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

lördag 20 juli 2019

Dop och tågförseningar

Precis som Tore redan skrivit om hölls ett dop för vår gemensamma väns son i Ronneby i dag och jag kände mig ytterst hedrad över att få närvara. Det var då inget annat att göra än att lämna min dejt på perrongen medan jag själv begav mig ner till Blekinge. Det var ingen fara eftersom han var medveten om att vår lilla bubbla skulle upphöra och verkligheten kallade på oss båda. Även om jag visserligen var lite ångerfull över att lämna kvar honom på stationen, kände jag livet inom mig på väg till kyrkan. Vår dejt hade gett mig ny kraft att jag var mer än redo för de nya äventyr som väntade. Efter en fridfull ceremoni och dopuppvaktning i Hallagården (samlingslokal i Hallabro), skulle jag sedan vidare till Göteborg och därifrån till Skövde.



Allt började väldigt bra. Tore följde med mig på bussen till Ronneby och klev av i Kallinge. Därefter började problemen! Jag fick veta att sträckan mellan Kristianstad och Malmö skulle ersättas med buss. Det var tydligen någon nedriven kontaktledning som orsakade problem i hela södra Sverige. Det gjorde att jag blev fast ett tag i Kristianstad eftersom det saknades tillräckligt med ersättningsbussar för alla resenärer. När jag väl kom på en körde den bara till Hässleholm och därefter var vi hänvisade till annan buss. Jag själv skulle till Lund för att där ta tåget till Göteborg. Men jag befarade att jag inte skulle hinna till Lund i tid. Jag rådfrågade tågvärdarna om hjälp och fick då tipset om att ta ett pågatåg till Helsingborg för att där göra ett byte, men det var bara två minuter att spela på.

Givetvis hann jag inte med det och insåg med detsamma att jag missat mitt tåg i Lund. Det fanns då inget annat att göra än att åka hem till Växjö och boka en ny resa. I rent vredesmod satte jag mig på tåget hem. Tolv timmar efter att jag lämnat min dejt på perrongen var jag åter tillbaka i Växjö. Det var länge sen det var så deprimerande att vara hemma igen på så kort tid. Men jag kan i alla fall glädja mig över att jag har någonstans att sova. I morgon gör jag ett nytt försök.

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar