Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

tisdag 23 juli 2019

Semestern i Skövde (Hjo)

Trots att jag gick och lade mig i vredesmod vaknade jag ändå upp och var hyfsat glad. Jag fann dessutom att det inte fanns någon anledning att älta det inträffade mera, utan se positivt på den stundande resan. Och resan till Göteborg vidare till Skövde gick väldigt bra. Hann till och med köpa en smörgås på centralstationen. Att jag kom fram fyra timmar senare gjorde nog inte så mycket även om jag verkligen beklagade det inträffade inför min vän och hans familj. Vi åkte sedan direkt till en godisbutik och därefter hem till honom. Han bor en bit utanför Hjo mitt på landsbygden.




Väl hemma tog vi det lugnt och pratade om vad som hänt sedan sist, inklusive att vi gick ut med hundarna. Framåt åttatiden åkte vi in till Skövde för att gå på bio och se Spiderman. Det var en intressant biosalong med stora rymliga säten i lite äldre modell. Jag älskade verkligen den salongen och filmen var heller inte så dum. Får kanske ta och recensera den någon gång framöver.




De två följande dagarna bjöd på en varierad kompott av aktiviteter. Vi var inne i Hjo (se bilder) och tog en glass, promenerade längs strandpromenaden och gick i butiker. Under måndagen var vi även då inne i Skövde för att min vän skulle klippa sig och för att fira resultatet med den snygga looken tog vi en pizza efteråt. I övrigt blev det en relativt lugn vistelse med några hundpromenader.






Det som jag dock sörjer är att vi inte hann med att prata med varandra på djupet. Det fanns så mycket jag ville berätta för honom, men tunghäfta tycktes ha drabbats oss båda varför vissa samtalsämnen dog ut helt. Vi hade också några saker att reda ut som inträffade under vistelsen som löstes timmarna innan jag åkte hem med tåget. Jag hade nämligen legat vaken nästintill hela natten, och haft tid att fundera på det både det ena och det andra … ända tills klockan sex på morgonen då jag tvangs gå upp för att äta. Därefter somnade jag på soffan någon timme.

Men överlag är jag nöjd med resan och jag lärde mig mycket om både mig själv och min vän under de här dagarna. Så fast jag åkte hem med en liten gråtklump i halsen ångrar jag inte alls min resa, utan ser med spänning fram emot nästa gång vi träffas. Vi har mycket att lära av varandra!

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar