Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

tisdag 4 februari 2020

Från Kallinge till Ronneby

Ja, då var Tore utflyttad från Kallinge och bor numera i Ronneby! Hela helgen har gått åt till att städa och bära lådor fram och tillbaka. Fördelen med den här flytten jämfört med den förra var att Tore anlitade en flyttfirma så vi kunde helt och hållet fokusera på städningen. Jag åtog mig ganska snabbt att ansvara för kök och badrum och tog mig hängivet an dessa rum. Givetvis var jag inte själv utan fick god hjälp av Tore, hans mamma och våra goda vänner Hannes och Felicia.




Även om det var ett slitsamt arbete (jag vill erkänna att jag kanske var lite väl nitisk) är jag mycket nöjd att besiktningen gick igenom. Personligen tyckte jag det var rogivande att städa tillsammans även om det var mycket att göra. Jag måste redan nu be om ursäkt för att jag inte har några bilder från den nya lägenheten. Kom på att när jag klev på bussen hade jag inga bilder förutom från den gamla, men det kommer längre fram, jag lovar. Tills vidare får vi njuta av de bilder som finns ;)
















Nu ser jag fram emot många härliga stunder i den nya lägenheten som alltså är en 4-rummare och erbjuder oss en mängd utrymmen. Ja, man blir inte lite avundsjuk … haha. Nåja, nu fortsätter veckan med andra åtaganden! Vi hörs av.

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar