Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

söndag 9 februari 2020

Melodifestivalen 2020 - 2. Göteborg

YES! Nu börjar det i alla fall likna något. Mendez feat. Alvaro Estrella var bäst i kväll och de ska självklart gå vidare till andra chansen! Jag gillar personligen när det svänger och man får tillfälle att dansa. Gårdagens tävling bjöd på en hel repertoar av talangfulla nummer. Att Anna Bergendahl och Dotter går till final förvånar mig inte det minsta, utan de följer den internationella standarden att de båda har potential att representera Sverige i Eurovision. Klara Hammarström var en uppfriskande pingla som inledde kvällen och Linda Bengtzing gjorde återigen ett troget försök att komma vidare i tävlingen (förgäves). Ett heligt ögonblick var när Jan Johansen sjöng Thorsten Flincks bidrag för oss som han gjorde med bravur. Det sorgliga är bara att Johansens version inte finns inspelad (än vad vi vet), men jag har precis lyssnat igenom Flincks version och den är helt okej den med. Paul Rey kunde jag dock inte med utan höll på att somna vilket är ovanligt i sig, men det kanske berodde kanske på omständigheterna runt omkring.


Nåväl, det var en trevlig mellokväll som jag spenderade tillsammans med min gode vän Peter där vi laddade upp med hamburgare och gott fika. Efter festivalen såg vi på QX-galan och applåderade åt pristagarna. Ett minus är dock att hela galan är klippt och det stör mig när det blir så uppenbart. Men ändå, vi ska ju vara tacksamma över att de sänder galan som de gör.

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar