Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

söndag 16 februari 2020

Melodifestivalen 2020 - 3. Luleå


Det är väldigt fascinerande hur deltävlingarna utvecklar sig, dock inte helt till en bättre nivå, utan en mer balanserad. I går kväll var det enligt mig Faith Kakembo och Mohombi som var de bästa och levererade en helt ljuvlig show medan många av de andra knappt höll måttet. Jag förstår inte riktigt kriterierna längre för att komma med i tävlingen. Finns det verkligen inga bättre låtar eller satsar man inte alls på festivalen i år? Även en schlagerfantast som jag alltid har varit börjar bli något orolig och det är inte bra. Tore kan intyga här då han vanligen brukar vara kritisk i sina bedömningar och i sitt utlåtande om hela konceptet, men snart tror jag jag blir värre. De höga poängen är inte min förtjänst så det i sig är en intressant utveckling. Det är något som känns konstigt med alltihop och jag gillar det inte. Nåväl, jag tyckte om Mariettes låt även om den inte var något särskilt och Amanda Aasas show var supersnygg. Men i övrigt finns det inte mycket att säga för min del …

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar