Translate

Om oss

Jesper och Tore, vi är två barndomsvänner från Växjö som under 2010-2018 bloggat om sina liv på Bloggplatsen, och sedan 2019 på Blogger (Blogspot). Gemensamt har vi ett intresse för multimedia och särskilt att fotografera och filma. Vi har även bowlat ihop och gått i samma klass på högstadiet. Under åren har vi sedan valt två olika inriktningar i livet. Tore har studerat till fritidsledare och sedan arbetat med barn och ungdomar i Ronneby. Jesper har valt fortsatta studier inom humaniora på universitetsnivå.

Nyheter för kommande inlägg!


Hitta något du söker efter

måndag 16 mars 2020

Ny vecka, nya tag, nya möjligheter

En ny vecka har börjat och vad som främst står på schemat är att förbereda sig inför det sista seminariet om idéhistoriska klassiker där vi nu ska diskutera Hannah Arendts Den banala ondskan. Det blir nog inget att göra i övrigt än ta det lugnt då jag börjar känna mig lite förkyld efter helgens vistelse i Skurup. Jag väntade mig förvisso ingenting annat efter att ha lekt med barnen, varav den ena var lite snorig.

Nu är det ju inte corona jag har och inte heller dem, men det innebär ju inte att jag fördenskull behöver komma i kontakt med fler än nödvändigt. Utan i stället har jag laddat upp för veckan utan att hamstra i butiken och lånat precis de böcker jag behöver, så jag kan i lugn och ro arbeta med mitt. Ett enkelt sätt att ta ansvar!

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar